Målgruppen

Fokuspunkter

  • Målgruppen – hav din bruger i fokus: Nogle er visuelle, andre læser tekst
  • Når I skriver jeres tekster og bygger websitet op, så se altid indholdet med brugerens øjne. Er det vigtigt for mig og skolen eller er det vigtigt for brugerne?
  • Teksten skal være aktuel. Husk at opdatere sitet så indholdet er relevant for brugeren.
  • Tillid og troværdighed: Hvem er det der står bag siden?

Fang din bruger

Overskrifter kan være formet som et spørgsmål, et udsagn, en sætning i bydeform m.m.
Fx "Hvad vil du gå til?" i stedet for "Se alle hold".

Hvad vil du have din bruger til at gøre?

  • - og hvad skal der til for at få dem til at klikke videre? Viden om målgruppen og deres behov er vigtigt, så du kan informere dem om de ting, de ønsker at vide, før de vil melde sig til et aftenskolekursus
  • Call-to-actions kan være meget mere end klik på "Tilmeld". Det kan også være at blive medlem, tilmelde sig nyhedsbrevet, læse mere om et emne eller lignende, der giver dem mere viden og engament i enten aftenskolen eller et givent emne.

Sørg for at opdatere din hjemmeside

  • hvordan oplever den besøgende din hjemmeside?
  • Opdatering af hjemmesiden er måske et af de vigtigste punkter - og samtidig nemt at gøre noget ved.
  • En hjemmeside, der ikke bliver opdateret, virker utroværdig. I slemme tilfælde kan den ligefrem skræmme potentielle kunder væk.
Kathrine

Kathrine Egemar

Webkonsulent og grafiker